Hoe haal je meer uit je verkooporganisatie?


Aanmelden

Het verkoopvak is aan het veranderen. Zo hebben kopers steeds vaker directe kennis en informatie over markten, producten en diensten voor handen. En wordt het voor verkopers steeds lastiger om echt waarde toe te voegen. Onderzoek van researchbureau Gartner geeft niet voor niets aan dat 75% van de kopers meer verlangen dan alleen informatie over producten en diensten. Kopers bepalen bovendien steeds meer zelf wanneer en met wie ze in gesprek gaan. Relatiebeheer en het binnenhalen van nieuwe klanten lijkt een almaar grotere uitdaging.

Deze veranderingen betekenen veel voor jouw rol als verantwoordelijke voor de verkoop. Hoe zorg je ervoor dat de verkopers succesvol zijn en blijven in de markt? Van jouw verkopers verwacht je dat ze effectief en proactief de markt bewerken. Hun kennis, (communicatieve) vaardigheden, houding en gedrag bepalen welke toegevoegde waarde ze hebben als verkoper. Als leidinggevende wil je ze graag in de juiste richting sturen, maar hoe doet je dat effectief, zodat je ze motiveert om datgene te doen wat jij en jouw organisatie van ze verwacht?

Doelgroep
Verkoopleiders, sales managers, directeuren en iedereen die verkopers aanstuurt.

Datum, plaats en locatie
18 oktober 2018 bij FHI in Leusden.

Aanmelden en kosten
Aanmelden kan via het registratiesysteem. De kosten bedragen € 160,- exclusief btw per persoon voor leden van FHI of MinacNed; voor niet-leden € 320,- exclusief btw per persoon.

Programma
12.00 uur Ontvangst met lunch
12.30 uur Visie op sales en de rol van de verkoper
13.45 uur Pauze
14.00 uur Het effectief aansturen van verkopers
15.15 uur Pauze
15.45 uur Motiveren en feedback geven
16.45 uur Afsluitende borrel

Onderwerpen

Visie op sales

  • De rol van sales binnen uw organisatie
  • Effectieve marktbewerking
  • De rol van de verkoopleider en de rol van de verkoper
  • Van visie naar actie

Het effectief aansturen van verkopers

  • Verkoopplanning
  • Kennis, vaardigheden, attitude en overtuigingen
  • Sturen op resultaten en op gedrag
  • Sales overleg

Motiveren en feedback geven

  • Omgaan met veranderingen
  • Bewust positief beïnvloeden
  • Motiveren, ontwikkelen en stimuleren
  • Feedback geven

Elk workshoponderdeel wordt afgesloten met praktische tips en handvatten, waarmee je direct aan de slag kunt. De setting is er op ingericht dat de deelnemers vragen kunnen stellen en onderlinge ervaringen kunnen uitwisselen. In de workshop is er ook ruimte voor de eigen persoonlijke case. Vooraf kun je deze insturen en deze zal in de workshop behandeld worden.

Ron Eman
ISA Training & Coaching B.V.
033-433 24 00
info@isatraining.nl

De workshop wordt geleid door Ron Eman, ISA Training & Coaching B.V. Een gespecialiseerd trainingsbureau op het gebied van service, klantgerichtheid, sales en management. Net als FHI gevestigd op Landgoed Leusderend.

Ron is B2B klant georiënteerd en waar in de markt wat te winnen valt. Vandaar de lopende masterstudie Strategisch Marketing. Ron heeft 11 jaar professioneel bestuurlijke ervaring bij 3 organisaties en het dragen van integrale lijnverantwoordelijkheid in het realiseren van 2 fusies, kostensturing, kwaliteitssturing, cultuurveranderingen en het opzetten van klantgerichte organisaties. Hij heeft een sterk resultaat- en marktgerichte persoonlijkheid en geeft met overtuiging leiding en durft knopen door te hakken. Hierbij denkend vanuit de kracht van ‘empowerment’ om resultaten te realiseren, ofwel: het begint bij mensen.

Zijn vaardigheid om op hoofdlijnen te functioneren, om van buiten naar binnen te denken, zijn ambitie, drive, veerkracht en doorzettingsvermogen in combinatie met de vertaling van strategie naar concrete executie hebben bijgedragen aan het succesvol realiseren van complexe veranderopdrachten.

 
T: (033) 465 75 07 | W: www.fhi.nl | E: b.meijer@fhi.nl